Time to go home! - Reisverslag uit Leeming Bar, Verenigd Koninkrijk van Annelieke Overmeeren - WaarBenJij.nu Time to go home! - Reisverslag uit Leeming Bar, Verenigd Koninkrijk van Annelieke Overmeeren - WaarBenJij.nu

Time to go home!

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

13 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeming Bar

Zo de laatste week is voorbij, en die is heel rustig voorbij gegaan.
Zondag was een rustige dag, Caron had de avond daarvoor een disco gehad en kwam pas tegen 1.30 thuis. Niet dat ze uit stappen was, ze organiseert de disco en is zelf de dj. Dus die was goed moe zondag. We hebben samen een beetje in huis gerommeld. Was gedaan en een beetje schoon gemaakt. Ik heb mij op het strijken gestort. Want Caron vind het verschrikkelijk om te doen, en ik vind het niet zo erg. Zolang de tv of muziek aan staat vermaak ik mij wel met het strijk werk. En hoewel we eigenlijk besloten hadden niks te doen zondag. Zijn we uiteindelijk toch nog naar de film gegaan. Gardians of the Galaxy, I am Groot (mensen die deze film gezien hebben snappen wel wat ik bedoel en anders https://www.youtube.com/watch?v=2LIQ2-PZBC8 voor de trailer.

En toen was het weer maandag, kinderen naar school en ik weer alleen met Oreo overdag. Onze vaste routine, ik ga ergens heen en Oreo volgt mij. Behalve als ik uit huis ga dan blijft hij alleen achter. Zoals vandaag ging ik vol goede moed en mijn zwemspullen naar het zwembad. Zwembad dicht wegens onderhoud. Balen want ik had mij voorgenomen om elke dag te gaan zwemmen. Banenzwemmen is van 12.30 – 14.00 mooi anderhalf uur de tijd om lekker baantjes te trekken. Dus daar stond ik dan voor een dichte deur. Helaas pindakaas (de jacht op het broodje pindakaas gaat trouwens ongestoord verder, ik zal niet rusten voordat ik een vers kapje met echte pindakaas achter mijn kiezen heb :P) Dus heb ik de bus naar huis maar genomen en ben ik maar wat gaan rommelen, opruimen en stiekem al een beetje mijn tas ingepakt.

Dinsdagochtend werd ik wakker met het vreemde gevoel dat het al vrijdag was. De tijd gaat snel maar ook weer niet zo snel. Vandaag ook poging 2 voor het zwembad en ik ben geslaagd. Heerlijk anderhalf uur lang baantjes kunnen zwemmen. Samen met niemand, ja je gelooft het niet maar ik had het zwembad plus 3 toezicht houders voor mezelf. De jongen die toezicht aan het houden was zit ook bij de zwemclub in Bedale en hij daagde mij uit voor wat sprintjes. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. En met 3 van de 5 gewonnen sprintjes moest hij toch zijn meerdere erkennen. Als was hij niet veel langzamer dan ik. Doet mij denken aan de tijd dat ik op vakantie tegen mijn vader zwom en ik steeds verloor. Misschien als ik hem nu uitdaag dat ik kan winnen.

Woensdag vielen mijn plannen om het water weer in te duiken in het water. Wakker geworden met een verschrikkelijke migraine dus maar besloten om mij om een paracetamol te nemen, om te draaien en nog even verder te slapen. Geen idee hoe lang ik geslapen heb, maar ik denk dat het niet meer dan 2 uur geweest kan zijn. Paracetamol begon zijn werk te doen want de hoofdpijn was inmiddels al gezakt. Dus besloten om uit bed te gaan en even een lekkere warme douche te nemen. En dat bleek te helpen. Daarna maar een kom soep gemaakt en lekker op de bank gelegen. Toen ik eenmaal weer wat energie had, Oreo meegenomen voor een kleine wandeling. Met zonnebril want het zonlicht was toch nog te fel voor mij. Caron blij gemaakt door nog even de enorme stapel strijkgoed weg te werken. Ik moet toch wat doen met de tijd. Verder nog niks ingepakt, ik denk dat ik dat vrijdag ga doen, rustig de tijd voor nemen en kijken of ik onder de 20kg kan blijven.

Donderdag was echt verschrikkelijk. Wakker geworden rond 5 uur met een knallende koppijn. Gelijk maar een glas water met paracetamol achterover geslagen. En mijn bed weer ingekropen. Wakker geworden rond 1 uur met nog steeds hoofdpijn maar de paracetamol had duidelijk wel geholpen. Hoewel mijn hoofd de hele dag zwaar aanvoelde toch maar besloten om nog even naar buiten te gaan, met zonnebril. Oreo moest toch ook even zijn dagelijkse wandeling maken. En wat frisse lucht zou mij wel goed doen. Dus met zonnebril op, stond niet heel raar want het is hier de hele week al zonnig, naar buiten een frisse neus halen. Tegen de tijd dat we weer thuis waren (10 min later) was ik duizelig. En was ik blij dat ik lekker op de bank kon zitten met een kop tomatensoep. Oreo moet aangevoeld hebben dat ik niet helemaal fit was want hij nestelde zich lekker op mijn schoot. En bleef daar de hele middag liggen. Ook maar op tijd naar bed gegaan, hopelijk voel ik mij morgen beter.

Vrijdag was de hoofdpijn nog steeds aanwezig. Mijn plan toch al om niet te gaan zwemmen vandaag. Want het is vrijdag! En dat betekende dat ik kon beginnen met mijn tas inpakken. Wat ik heel erg leuk vind want dat betekend dat ik bijna naar huis ga. Nog 2 nachtjes slapen!!! Voor vrijdag stond ook nog een verjaardag op de planning. Iets waar ik mijn hoofdpijn geen zin in had, maar ik ben toch gegaan. Ik dacht laatste keer dat ik een verjaardag in Engeland zal meemaken dus waarom niet. En uiteindelijk ben ik blij dat ik toch gegaan ben. Want het was ontzettend gezellig en voor het eerst een echte parmesan gehad. Iets wat ik veel voorbij heb horen komen op Geordie Shore. En geloof mij het is erg lekker. Vol met knoflook wat ervoor zorgde dat ik zaterdag wakker werd met een ontzettend droge mond. Of het kwam door de alcohol, maar ik zet mijn geld in op de knoflook. Om 12 uur ’s nachts nog even geskyped met Mathijs, laatste keer dat ik in Engeland zit.

Zaterdag, morgen vlieg ik naar huis! Maar vandaag gaan we eerst nog naar de Wensleydale Creamery. Een kaasboederij waar ze overheerlijke kaas maken. En de kaas was echt super lekker! En heb ook wat heerlijke stukjes meegenomen (beloofd aan mama). Daarna nog even naar de Aysgarth falls geweest, wat ontzettend mooi was! Ben blij dat ik mijn laatste dag hier op deze manier heb mogen doorbrengen. Mooi stuk van de North Yorkshire Dales gezien, hoewel het wel de hele dag mistig bleef. Ontzettend mooi gebied, helaas door het gebrek van zonneschijn zijn de foto’s minder goed gelukt. Maar toch heb ik een ontzettend leuke dag gehad. Nu ga ik lekker The Xfactor kijken met een warme chocolade melk en koekjes. Morgen vlieg ik weer naar huis!
See you in Holland!

  • 13 September 2014 - 21:32

    Henriette:

    ik ben ook erg blij dat je morgen weer naar huis komt! Goede reis! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 28 Mei 2014
Verslag gelezen: 1428
Totaal aantal bezoekers 5257

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 14 September 2014

Au pair in England

Landen bezocht: