homesick - Reisverslag uit Leeming Bar, Verenigd Koninkrijk van Annelieke Overmeeren - WaarBenJij.nu homesick - Reisverslag uit Leeming Bar, Verenigd Koninkrijk van Annelieke Overmeeren - WaarBenJij.nu

homesick

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

20 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeming Bar

De eerste tekenen van heimwee dienden zich vandaag aan. Ben nu anderhalve week in Engeland. En ben inmiddels gesetteld hier in het huis en binnen het gezin. Het is niet zo dat ik mij hier niet thuis voel of dat ik het niet leuk vind. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin en de mensen zijn ontzettend aardig. Maar op een gegeven moment ga je toch de dingen van thuis missen. Mijn lieve vriend en mijn ouders en broers, vrienden en vriendinnen en de Nederlandse gewoontes. Zoals pindakaas op een wit kapje (mama snapt wel wat ik bedoel), bussen die op tijd rijden en eigenlijk altijd te vroeg zijn. Een gesprek kunnen voeren in het Nederlands waardoor je niet elke keer hoeft na te denken over hoe moet ik dit uitleggen in het Engels. Don't get me wrong ik red mij prima hier in het Engels, ze zijn zelfs verbaasd over het feit dat ik het zo goed kan. Maar toch het gevoel van thuis is anders.

Vandaag zouden we naar vrienden van Paul en Caron gaan voor een gezellige get together. Maar omdat ik mij down voelde stelde Caron voor om Paul en de kinderen daar achter te laten en samen te gaan shoppen. Ik dacht ja ik kan natuurlijk ook niet alleen thuis achterblijven want dat wordt het gevoel alleen maar erger. Dus Caron en ik zijn gaan shoppen in Darlington. Echt veel tijd hadden we niet en het regende daarnaast ook nog eens. Dus we gaan zeker nog eens terug. Maar het voelde voor mij wel goed om even weg te zijn. Helaas niks gekocht, hele mooie jurk gezien maar niet in mijn maat (story of my life) maar ik voelde mij een stuk beter toen we weer terug gingen.

Van de week ben ik mee geweest met Evie naar haar zwemles. Ik kan je zeggen dat er in Nederland een heel stuk beter zwemles wordt gegeven. Geen wonder dat Paul en Caron mij hebben gevraagd om haar te leren zwemmen. De basis van elke slag zit er niet goed in. En daar wordt dan ook weinig aandacht aan besteed. Ik geloof wel dat die vrouw haar best doet, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Daarnaast ben ik ook bij de plaatselijke waterpolo vereniging geweest. Ook niet veel soeps. Ik denk dat onze dames 3 (als we die zouden hebben) daar makkelijk van zouden kunnen winnen. Ik moet nog maar even goed bedenken of ik daar mee wil trainen of niet, of dat ik het houd bij baantjes zwemmen. Daarnaast hebben Caron en ik onszelf ingeschreven voor pilates. Caron wilde graag sporten en ik vind het niet erg om met haar mee te gaan. Spinning vond ze niet zo heel goed idee, dus we hebben voor pilates gekozen. Komende dinsdag is als het goed is de eerste les. We kijken of we nog voor de total body workout gaan op zaterdag maar dat is geheel afhankelijk van de plannen van het weekend.

Maandag gaan Max en ik naar Lightwater Valley een pretpark hier in de buurt. http://www.lightwatervalley.co.uk/ ik ben benieuwd.

Night night, tot de volgende post.

  • 20 Juli 2014 - 08:54

    Naomi:

    Meisje! Dikke knuffel voor jou! Fijn dat er daar zo goed voor je gezorgd wordt. Wel vervelend dat gevoel van heimwee.. Probeer te genieten en lekker afleiding te zoeken. Een nieuwe carrière als zwemjuf? ;) liefs!!!

  • 21 Juli 2014 - 12:07

    Henriette:

    If Fanny Price can do it, you can do it too!
    Love you!

  • 21 Juli 2014 - 19:29

    Annelieke:

    Gelukkig ben ik niet voorgoed weg en hebben jullie mij niet hierheen gestuurd :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 28 Mei 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5255

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 14 September 2014

Au pair in England

Landen bezocht: