Yellow Bikes - Reisverslag uit Leeming Bar, Verenigd Koninkrijk van Annelieke Overmeeren - WaarBenJij.nu Yellow Bikes - Reisverslag uit Leeming Bar, Verenigd Koninkrijk van Annelieke Overmeeren - WaarBenJij.nu

Yellow Bikes

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

14 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeming Bar

Zoals ik in mijn laatste verslag al liet weten zijn we afgelopen zaterdag naar York geweest. Ontzettend mooie stad met veel historie. Er is daar zoveel te zien dat ik zeker weten nog een keertje terug wil. Als eerste zijn we naar Barley Hall geweest. Door verschillende groepen bewoond geweest, waaronder monniken en vikingen. Het was voornamelijk een museum voor kinderen. Want alles wat je daar zag, mocht je aanraken, optillen, mee spelen, verkleden en weet ik veel wat nog meer. Hoewel ik het wel interessant vond was ik eigenlijk al snel verveeld. Museum bezoeken is niet echt mijn ding. Dus na een uurtje verlieten we het museum weer. Het was ook niet zo groot dus een uur was lang genoeg. Verder door de straten van York op zoek naar het vertrekpunt van de boot die ons een rondleiding via het water zou geven. Eenmaal daar aangekomen blijkt de boot net vertrokken en kunnen we kiezen door of op de volgende boot te wachten of met de Hop-on Hop-off bus een toer rond en door de stad te doen. We kiezen voor het laatste, maar ook die bus missen we bijna. We hebben het geluk dat het verkeer zo'n beetje vast staat en de bus dus ook. We vinden een mooi plekje bovenin waar we ook nog een beetje een kleurtje kunnen krijgen aangezien de zon brandt en het ongeveer 25 graden was, gok ik. Na een half uur op de bus te hebben gezeten en nog lang niet alles gezien besluiten we toch van de bus te gaan want het is toch wel heel erg warm. En Evie het totaal niet leuk vind dat het zo warm is. Gaan we op zoek naar een opstap plek voor de boot. Die we vinden en we kunnen nog net aan boord.
De boot zelf gaat niet zo hard wat de toeristen goed de tijd geeft om goed om zich heen te kijken. En te luisteren naar de gids aan boord. Ik zelf vond dit iets minder aangezien je niet zoveel te zien krijgt van de prachtige binnenstad.
Nadat we een uur hebben rondgevaren op de rivier Ouse. Ben ik blij dat we weer aan wal gaan. Een uur is dan ook lang genoeg. Het is bijna 4 uur dus we gaan opzoek naar een leuk restaurantje om te eten. We vinden Café Rouge. Een café met Engels eten en franse frietjes. Een beetje een combinatie van beiden. Ik had 2 heerlijke visburgers met frietjes en koriander/citroen mayonaise. Nog iets wat ik niet snap van de Engelse is waarom ze azijn over hun patat doen. Iets wat mij echt niet lekker lijkt. Maarja ik snap ook niet waarom ze melk in hun thee doen.

Even een leuke weetje tussendoor: 2 weken geleden fietste de wielrenners van de Tour de France door dit gebied (en dacht je goh wat is het daar prachtig, ik garandeer je het is hier echt zo mooi!) Om te vieren dat de Tour de France er was zie je overal gele fietsen hangen, liggen, vastgeketend aan bomen. Vlaggetjes in de vorm van de te winnen truien. En volgens Caron is iedereen op eens aan het fietsen. Wat waarschijnlijk wel waar is aangezien hier nog nooit van fietspaden hebben gehoord. Want je fietst hier gewoon op de weg tussen de rest van het verkeer.

Rond een uur of 6 gaan we terug naar huis. Want ja we wilden graag op tijd zijn om Nederland tegen Brazilië te zien spelen. Iedereen hier in huis is overigens voor Nederland en waren het mij eens dat Nederland in de finale had moeten spelen in plaats van Argentinië. Maarja die stomme strafschoppen gooiden roet in het eten. Dus daar zitten Paul en ik dan op de bank. Fanatiek te juichen voor het Nederlands Elftal. We kunnen trots op ze zijn, geloof niet dat iemand in Nederland had verwacht dat we zover zouden komen. Terwijl hier in Engeland iedereen dacht dat we de finale zouden halen. Engelse analytici zijn toch minder kritisch over Nederland dan ze in Nederland zijn. Kunnen de Nederlanders nog wat van leren.

Gisteren zijn we naar een snoepwinkel geweest waar ze ouderwetse Engels snoepgoed maken. Het zag er allemaal heerlijk uit en ik kon het niet laten om een stukje overheerlijke fudge mee te nemen. Geloof me dit is de lekkerste fudge die ik ooit heb gehad. Ga voordat ik naar huis ga zeker nog een keertje langs. Daarnaast hebben we nog even gewone boodschappen gedaan want ik ging mijn overheerlijke spaghetti carbonara maken. En ze vonden het heerlijk, de volgende keer moest ik maar meer maken. Want helaas was alles na 1 ronde al op. Maar ik moest het zeker nog een keer maken.

Dit weekend hebben ze ook de cadeautjes gekregen die ik meegenomen had vanuit Nederland. Voor Max een sjaal van PEC Zwolle, en voor Evie een button maken set met typisch Nederlandse afbeeldingen erop. Ook al snapte ze niet zo goed wat ze er nou precies mee moest. Ik ben ervan overtuigd dat we in de vakantie genoeg tijd hebben om uit te zoeken hoe het nou precies werkt. Voor Caron en Paul (en de kinderen natuurlijk) had ik stroopwafels en Zwolse balletjes meegenomen. En ook deze vielen goed in de smaak. Volgens mij kan ik niet meer kapot daar. En willen ze mij niet meer kwijt over een week of 10.

Een aantal dingen waar ik achter ben gekomen die hier anders heten dan in Nederland:
Sure = Rexona
Lynx = Axe
Birdseye = Iglo
Jack the Lad = rokkenjager
en nog wel een paar dingen maar die kan ik mij even niet herinneren.

Ik heb nog geen idee wat ik de komende week allemaal ga doen, maar ik denk dat het wel goed komt. Zoals het er nu uitziet hebben ze alle weekenden helemaal volgepland. Er valt hier dan ook genoeg te zien.

Xx Ann

PS: altijd op de hoogte blijven, meld je aan voor de mailing list ;)

  • 14 Juli 2014 - 18:16

    Kees De Groot:

    Blij dat je zo geniet maak er een mooie tijd van dit avontuur kunnen ze niet meer van je afpakken topper

  • 15 Juli 2014 - 22:37

    Eric Van Overmeeren:

    Dit is gewoon vakantie houden volgens mij. Maar geniet er van. Blijf schrijven zo. Is voor ons ook genieten om dit allemaal te lezen.CU.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Actief sinds 28 Mei 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 5256

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 14 September 2014

Au pair in England

Landen bezocht: